Στις πλάτες του λιανεμπορίου στηρίχτηκε εν πολλοίς η φετινή πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης, των σούπερ μάρκετ και των προμηθευτών που σχετίζεται με τη λίστα των προϊόντων με τις μειωμένες τιμές.
Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από την αναλυτική λίστα οι 1.356 κωδικοί επί συνόλου 2.180 που έχουν ενταχθεί στη λίστα των προϊόντων με μειωμένες τιμές είναι ιδιωτικής ετικέτας. Αυτό σημαίνει πως οι κωδικοί με ιδιωτική ετικέτα (η παραγωγή των οποίων ελέγχεται από τα σούπερ μάρκετ) αποτελεί πάνω από το 60% της εν λόγω λίστας. Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν στο newsit.gr πως πέρσι τα ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα αποτελούσαν μόλις το 15% και συγκεκριμένα κοντά στα 120 επί συνόλου 750 προϊόντων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μ΄άλλα λόγια, σε γενικές γραμμές, η εκτίναξη του συνολικού πλήθους των προϊόντων των σούπερ μάρκετ φέτος σε σχέση με πέρυσι (2.180 φέτος έναντι 750 πέρσι) οφείλεται προπαντός στην εκτίναξη του πλήθους των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
Γιατί συνέβη αυτό; Οι ίδιες πηγές εξηγούν πως στα πρώτα βήματα αυτής της πρωτοβουλίας ο βασικός παράγοντας της αγοράς που την αγκάλιασε ήταν τα σούπερ μάρκετ, δίνοντας εκατοντάδες κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας. Στη συνέχεια στο «παιχνίδι» μπήκαν και οι προμηθευτές, με αποτέλεσμα να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο το συνολικό πλήθος των κωδικών με μειωμένες τιμές.
Παράλληλα, τα σούπερ μάρκετ θέλησαν να χρησιμοποιήσουν τις μειωμένες τιμές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προκειμένου να αυξήσουν την κατανάλωση τους ιδίως από τους κοινωνικά ευάλωτες ομάδας, αλλά και πέρα από αυτές.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σημειώνεται πως το 26% του τζίρου των σούπερ μάρκετ προέρχεται από τις πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και το 74% από πωλήσεις επώνυμων προϊόντων.
Ωστόσο, η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει πως υπάρχουν περιθώρια παραπέρα αύξησης του ειδικού βάρους του τζίρου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Για παράδειγμα σε χώρες όπως η Ελβετία, οι οποία συγκαταλέγεται μεταξύ των πλούσιων από άποψης μέσου εισοδήματος, το ποσοστό του τζίρου των σούπερ μάρκετ από την ιδιωτική ετικέτα ανέρχεται στο 55%.
Το παραπάνω στοιχείο υπογραμμίζει (πέρα από τις δυνατότητες παραπέρα επέκτασης του τζίρου των σούπερ μάρκετ από την ιδιωτική ετικέτα) πως υπάρχουν περιθώρια αλλαγής καταναλωτικής συμπεριφοράς των πολιτών, μέσω της στροφής σε φθηνότερα προϊόντα και έτσι πίεσης στις επώνυμες βιομηχανίες για μείωση των τιμών των προϊόντων, κάτι που θα μπορούσε να παίξει ανασταλτικό παράγοντα συνολικά στην πτώση του πληθωρισμού των τροφίμων.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σχόλια
Περισσότερα σχόλια
Μακρο-οικονομία
Πηγή: newsit.gr | Συντάκτης: Δημήτρης Κατσαγάνης
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ’ ανάγκην με την άποψη του energy942.gr (φωτογραφίες από διαδίκτυο).