Για την τέχνη του και την προσφορά αυτής στις τοπικές κοινωνίες μίλησε ο δημιουργός του Ανδριάντα του Γεωργίου Καραϊσκάκη στην Αμφιλοχία, κος Ευάγγελος Τύμπας, στην ραδιοφωνική εκπομπή της Νανάς Θεοδωροπούλου «Υπάρχει Θέμα» στον Energy 94,2, δίνοντας και μια σημαντική είδηση για το έργο που του ανέθεσε να φιλοτεχνήσει με δικά του προσωπικά έξοδα ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης και το οποίο πρόκειται να τοποθετηθεί εντός του 2026 στην είσοδο του Μεσολογγίου, τον ανδριάντα του Χρήστου Καψάλη.
«Ο αρχιστράτηγος Γεώργιος Καραϊσκάκης ακριβώς όπως τον βλέπουμε τώρα σήκωσε ψηλά το σπαθί του και έδωσε όρκο με μια χούφτα Έλληνες, απέναντι στη φρουρά του Κιουταχή να πολεμήσουν για του Χριστού την πίστη την Αγία και της Πατρίδος την ελευθερία. Γιατί ο αγώνας για την ελευθερία δεν μετριέται με την ποσότητα αλλά με την ποσότητα της ψυχής. Ας το προσέξουμε αυτό σήμερα και ας είμαστε ενωμένοι στις δύσκολες ημέρες που περνάει όλη η ανθρωπότητα». «Αυτά ήταν τα λόγια μου κατά τα αποκαλυπτήρια στην Αμφιλοχία και είναι λόγια που εκφράζουν πλήρως τα αισθήματά μου», τόνισε ο γλύπτης αναφέροντας πως θεωρεί ιδιαίτερη τιμή το ότι του ανατέθηκε κάτι τέτοιο και ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς στις σχολικές εκδρομές της περιοχής να κάνουν μια στάση στην Αμφιλοχία για δουν τα παιδιά το έργο.
Σύμφωνα με τον κ. Τύμπα, δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη συγκυρία για ένα τέτοιο γλυπτό με τέτοια ιστορική σημασία ακριβώς 200 χρόνια από τότε που έλαβε χώρα, τιμώντας τον ρόλο όλων των βαλτινών αγωνιστών την επανάσταση του 1821, με πρώτο μεταξύ ίσων, όπως είπε και ο δήμαρχος Αμφιλοχίας, Αθανάσιος Τορουνίδης, τον επίσης βαλτινό από την πλευρά της μάνας του, το «γνησιώτερον προϊόν της Επαναστάσεως» κατά τον Παπαρρηγόπουλο, τον «Αχιλλέα της Ρωμιοσύνης» κατά τον Παλαμά, τον Γεώργιο Καραϊσκάκη». Ο ίδιος τόνισε ότι ένας καλλιτέχνης όταν αναλαμβάνει ένα έργο, ειδικά με ιστορική σημασία, εργάζεται για πολύ καιρό και αφιερώνει τον εαυτό του στο έργο που πρέπει να παρουσιάσει. «Για τον Καραϊσκάκη στην Αμφιλοχία χρειάστηκε 1,5 χρόνος έρευνας και επισκέψεων στα μέρη από τα οποία πέρασε για να γίνει πράξη ο ανδριάντας», επεσήμανε ο καλλιτέχνης που κατάγεται από την Σπολάιτα και δημιουργεί στην Αιτωλοακαρνανία.
Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη μνεία έγινε από τον κ. Τύμπα στην προτομή του μακαριστού Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά, μπροστά από τον Ι.Ν. Ζωοδόχου Πηγής στο Αγρίνιο. Σε ερώτηση αν έχει κάποιο σχόλιο για κάποιες αντιδράσεις που υπήρξαν για την ομοιότητα της προτομής με τον μακαριστό Μητροπολίτη απάντησε ότι δεν τον απασχολεί η κριτική κάποιων, καθώς ένας έργο τέχνης κρίνεται συνολικά. «Η προτομή έχει ήδη την θέση της στην τοπική κοινωνία κι εγώ γνωρίζω την αφοσίωση και τα υλικά που χρησιμοποίησα. Από κει και πέρα, ο καθένας έχει το δικαίωμα στην γνώμη του», κατέληξε.
Όπως πραναφέρθηκε, ο κ. Τύμπας είχε και μια σημαντική είδηση να ανακοινώσει, καθώς αποκάλυψε ότι από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας του ανατέθηκε να φιλοτεχνήσει «τον ανδριάντα του Χρήστου Καψάλη στο Μεσολόγγι, για τα 200 χρόνια από την Έξοδο της Ιεράς Πόλεως». Μια είδηση που αποκτά ιδιαίτερη σημασία από την αποκάλυψη ότι φιλοτεχνήθηκε με προσωπικά έξοδα του Περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη και θα τοποθετηθεί στην είσοδο του Μεσολογγίου μέσα στο 2026, καθώς το έργο είναι ήδη έτοιμο.