Δευτέρα, 8 Δεκεμβρίου 2025

LIVE

Energy Radio 942
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Τοπικά Νέα
    • Όλα
    • Αγρίνιο
    • Άκτιο - Βόνιτσα
    • Αμφιλοχία
    • Θέρμο
    • Μεσολόγγι
    • Ναύπακτος
    • Ξηρόμερο
    Αιτωλικό: Συνελήφθη άνδρας για κατοχή ναρκωτικών

    Αιτωλικό: Συνελήφθη άνδρας για κατοχή ναρκωτικών

    Κοινό ψήφισμα αγώνα κατά της συγχώνευσης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμφιλοχίας

    Κοινό ψήφισμα αγώνα κατά της συγχώνευσης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμφιλοχίας

    Αμφιλοχία: Εγκαινιάστηκε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας – Συμπληρώθηκε το πρώτο τμήμα 20 μαθητών (φωτο)

    Αμφιλοχία: Εγκαινιάστηκε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας – Συμπληρώθηκε το πρώτο τμήμα 20 μαθητών (φωτο)

    Θετικός στην κοκαΐνη ο 29χρονος οδηγός που σκότωσε με το αυτοκίνητο τον 24χρονο από την Μακρυνεία

    Θετικός στην κοκαΐνη ο 29χρονος οδηγός που σκότωσε με το αυτοκίνητο τον 24χρονο από την Μακρυνεία

    Σύλληψη άνδρα στο Αγρίνιο για διατάραξη κοινής ησυχίας

    Σύλληψη άνδρα στο Αγρίνιο για διατάραξη κοινής ησυχίας

    Υποδέχθηκε την Ιερά Εικόνα της Παναγίας Τρυπητής ο Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου (φωτο)

    Υποδέχθηκε την Ιερά Εικόνα της Παναγίας Τρυπητής ο Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου (φωτο)

  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • Εκδηλώσεις
    • Μουσική
    • Ταινίες Σινεμά
    Αναστάσιος Ράμμος – «Φωτογραφίες»

    Αναστάσιος Ράμμος – «Φωτογραφίες»

    Νίκος Βέρτης – «Τι να πω»

    Νίκος Βέρτης – «Τι να πω»

    Άννα Βίσση – 10 χρόνια «Hotel Ερμού»

    Άννα Βίσση – 10 χρόνια «Hotel Ερμού»

    Πιτσιμπουίνοι | Τάνια Μπρεάζου – «Μυστήριο Στη Λίμνη Λαμπίκο»

    Πιτσιμπουίνοι | Τάνια Μπρεάζου – «Μυστήριο Στη Λίμνη Λαμπίκο»

    Ellize – «Ηθοποιός»

    Ellize – «Ηθοποιός»

    Νίκος Καρβέλας – «Γονείς»

    Νίκος Καρβέλας – «Γονείς»

    Πέτρος Ιακωβίδης: «σάρωσε» στην εκπομπή «Παρέα στον Sfera 102.2»

    Πέτρος Ιακωβίδης: «σάρωσε» στην εκπομπή «Παρέα στον Sfera 102.2»

    Η Ήβη Αδάμου παρουσιάζει το νέο της hit «Λέει, λέει, λέει»

    Η Ήβη Αδάμου παρουσιάζει το νέο της hit «Λέει, λέει, λέει»

    Άννα Βίσση – «Εξαίρεση»

    Άννα Βίσση – «Εξαίρεση»

  • Αγροτικά
  • Αθλητικά
  • Συνεντεύξεις
PODCAST
  • Τοπικά Νέα
    • Όλα
    • Αγρίνιο
    • Άκτιο - Βόνιτσα
    • Αμφιλοχία
    • Θέρμο
    • Μεσολόγγι
    • Ναύπακτος
    • Ξηρόμερο
    Αιτωλικό: Συνελήφθη άνδρας για κατοχή ναρκωτικών

    Αιτωλικό: Συνελήφθη άνδρας για κατοχή ναρκωτικών

    Κοινό ψήφισμα αγώνα κατά της συγχώνευσης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμφιλοχίας

    Κοινό ψήφισμα αγώνα κατά της συγχώνευσης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμφιλοχίας

    Αμφιλοχία: Εγκαινιάστηκε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας – Συμπληρώθηκε το πρώτο τμήμα 20 μαθητών (φωτο)

    Αμφιλοχία: Εγκαινιάστηκε το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας – Συμπληρώθηκε το πρώτο τμήμα 20 μαθητών (φωτο)

    Θετικός στην κοκαΐνη ο 29χρονος οδηγός που σκότωσε με το αυτοκίνητο τον 24χρονο από την Μακρυνεία

    Θετικός στην κοκαΐνη ο 29χρονος οδηγός που σκότωσε με το αυτοκίνητο τον 24χρονο από την Μακρυνεία

    Σύλληψη άνδρα στο Αγρίνιο για διατάραξη κοινής ησυχίας

    Σύλληψη άνδρα στο Αγρίνιο για διατάραξη κοινής ησυχίας

    Υποδέχθηκε την Ιερά Εικόνα της Παναγίας Τρυπητής ο Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου (φωτο)

    Υποδέχθηκε την Ιερά Εικόνα της Παναγίας Τρυπητής ο Ι.Ν. Αγίας Βαρβάρας Αγρινίου (φωτο)

  • Ελλάδα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
    • Όλα
    • Εκδηλώσεις
    • Μουσική
    • Ταινίες Σινεμά
    Αναστάσιος Ράμμος – «Φωτογραφίες»

    Αναστάσιος Ράμμος – «Φωτογραφίες»

    Νίκος Βέρτης – «Τι να πω»

    Νίκος Βέρτης – «Τι να πω»

    Άννα Βίσση – 10 χρόνια «Hotel Ερμού»

    Άννα Βίσση – 10 χρόνια «Hotel Ερμού»

    Πιτσιμπουίνοι | Τάνια Μπρεάζου – «Μυστήριο Στη Λίμνη Λαμπίκο»

    Πιτσιμπουίνοι | Τάνια Μπρεάζου – «Μυστήριο Στη Λίμνη Λαμπίκο»

    Ellize – «Ηθοποιός»

    Ellize – «Ηθοποιός»

    Νίκος Καρβέλας – «Γονείς»

    Νίκος Καρβέλας – «Γονείς»

    Πέτρος Ιακωβίδης: «σάρωσε» στην εκπομπή «Παρέα στον Sfera 102.2»

    Πέτρος Ιακωβίδης: «σάρωσε» στην εκπομπή «Παρέα στον Sfera 102.2»

    Η Ήβη Αδάμου παρουσιάζει το νέο της hit «Λέει, λέει, λέει»

    Η Ήβη Αδάμου παρουσιάζει το νέο της hit «Λέει, λέει, λέει»

    Άννα Βίσση – «Εξαίρεση»

    Άννα Βίσση – «Εξαίρεση»

  • Αγροτικά
  • Αθλητικά
  • Συνεντεύξεις
PODCAST
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Energy Radio 942
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική Ελλάδα

Τρόλεϊ: Ξεκινά την Κυριακή στον Πειραιά το ξήλωμα του δικτύου – «Οικονομικότερη λύση τα ηλεκτρικά λεωφορεία»

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 10:45
σε Ελλάδα
Χρόνος Ανάγνωσης: 7 λεπτά ανάγνωσης
0
A A
0
Τρόλεϊ: Ξεκινά την Κυριακή στον Πειραιά το ξήλωμα του δικτύου – «Οικονομικότερη λύση τα ηλεκτρικά λεωφορεία»
Share on FacebookShare on Twitter

Τέλος εποχής από αύριο (07.12.205) στα τρόλεϊ που υπηρέτησαν ολόκληρη την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Αρμόδια συνεργεία θα ξεκινήσουν από την Κυριακή τις διαδικασίες αποξήλωσης του δικτύου σε όλον τον Πειραιά καθώς στην θέση τους θα μπουν ηλεκτρικά λεωφορεία.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης διευκρίνισε πως το ελληνικό δημόσιο πλήρωνε περίπου 5,5 ευρώ για κάθε χιλιόμετρο των τρόλεϊ ενώ «επιστρατεύοντας» τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα εξοικονομεί περίπου 3 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Ευθύνη μας τώρα η επόμενη μέρα. Ένα πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο σύστημα μετακινήσεων για την Αθήνα», τονίζει.

«Το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι υπερδιπλάσιο από εκείνο ενός ηλεκτρικού λεωφορείου νέας γενιάς, ενώ το δαιδαλώδες εναέριο δίκτυο των 143 χιλιομέτρων δεν προσφέρει πλέον κανένα περιβαλλοντικό όφελος αντιθέτως, επιβαρύνει συνολικά το οδικό δίκτυο. Για κάθε χιλιόμετρο που εκτελείται με τρόλεϊ, το Δημόσιο πληρώνει περίπου 5,5 ευρώ, ενώ για το ίδιο χιλιόμετρο με ηλεκτρικό λεωφορείο το κόστος πέφτει στα 2,5 ευρώ».

Για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος αναφέρει πως «δεν υπάρχει μαγικό ραβδί για το πρόβλημα της κίνησης» δηλώνοντας «η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να πείσουμε τους πολίτες να αφήσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι και, κατ’ επέκταση, να αποτυπωθεί αυτή η αλλαγή στους δρόμους».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο σχεδιασμός του υπουργείου για το «λίφτινγκ» των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική, κινείται σε ουσιαστικές παρεμβάσεις- μέτωπα, όπως νέοι συρμοί και ανάταξη παλαιότερων στο μετρό, αντικατάσταση σιδηροτροχιάς στις γραμμές 2&3, συχνά δρομολόγια, ανακαίνιση συρμών της γραμμής 1 του μετρό, ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, στις αρχές του 2026, 1.000 νέα οχήματα θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας, προσλήψεις οδηγών.

Για το τριμερές Μνημόνιο Συνεργασίας Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας που υπεγράφη στις Βρυξέλλες για τον Διάδρομο Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου, ο αναπληρωτής υπουργός τονίζει «η Ελλάδα βγαίνει από την απομόνωση του σιδηροδρόμου. Ξαναβάζουμε την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη και δημιουργούμε έναν διάδρομο που θα λειτουργεί προς όφελος των πολιτών, της οικονομίας και της ασφάλειας».

Αναλυτικά η συνέντευξη του Κώστα Κυρανάκη

ΕΡ: Κύριε Υπουργέ, επιστρέψατε, χθες, από τις Βρυξέλλες όπου υπογράφηκε το τριμερές Μνημόνιο Συνεργασίας Ελλάδας-Βουλγαρίας-Ρουμανίας για τον Διάδρομο Μαύρης Θάλασσας – Αιγαίου. Τι ακριβώς συζητήθηκε και ποια είναι η σημασία αυτής της συμφωνίας για τη χώρα μας και για την ευρωπαϊκή συνδεσιμότητα;

ΑΠ: Λίγες μέρες μετά τις πολύ σημαντικές υπογραφές για τα ενεργειακά ζητήματα οι οποίες αναβαθμίζουν τον ρόλο της χώρας μας στις διεθνείς πρωτοβουλίες, προχωράμε σε μια πολύ σημαντική συμφωνία στον τομέα των μεταφορών. Το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράψαμε στις Βρυξέλλες, παρουσία του Επιτρόπου κ. Τζιτζικώστα, τον οποίο θέλω να ευχαριστήσω για την καθοριστική συμβολή του, αποτελεί μια στρατηγική δέσμευση τριών χωρών για τη δημιουργία ενός ενιαίου άξονα που θα ενώνει το Αιγαίο με τη Μαύρη Θάλασσα και την Κεντρική Ευρώπη.

Το πιο ουσιαστικό όμως είναι ότι η Ελλάδα βγαίνει από την απομόνωση του σιδηροδρόμου. Επανασυνδέουμε την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη με τη Σόφια, το Ρούσε, την Κωνστάντζα και το Βουκουρέστι. Δεν είναι απλώς σημεία στον χάρτη, είναι πόλεις που για αιώνες καθόρισαν την οικονομική και κοινωνική ζωή της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και τώρα θα μπορούν να το ξανακάνουν με ασφάλεια, ταχύτητα και με ευρωπαϊκά πρότυπα που εγγυώνται αξιοπιστία.

Παράλληλα, η επιτάχυνση των έργων δίνει στον διάδρομο μια κρίσιμη νέα διάσταση: τη δυνατότητα άμεσης μετακίνησης στρατιωτικού εξοπλισμού σε ώρες αντί για εβδομάδες. Με αυτόν τον τρόπο αναβαθμίζουμε γεωπολιτικά την πατρίδα μας και η Ευρώπη σταματά την εξάρτησή της από τα στενά του Βοσπόρου.

Με απλά λόγια, ξαναβάζουμε την Ελλάδα στον ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη και δημιουργούμε έναν διάδρομο που θα λειτουργεί προς όφελος των πολιτών, της οικονομίας και της ασφάλειας.

ΑΠ: Δεν υπάρχει μαγικό ραβδί για το πρόβλημα της κίνησης. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να ενισχύουμε συνεχώς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε το κράτος να προσφέρει στους πολίτες μια αξιόπιστη και σύγχρονη υπηρεσία μετακίνησης. Η αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να πείσουμε τους πολίτες να αφήσουν το αυτοκίνητο στο σπίτι και, κατ’ επέκταση, να αποτυπωθεί αυτή η αλλαγή στους δρόμους. Γι’ αυτό και προχωράμε έργα σε 3 μέτωπα.

Στο μετρό προχωράμε στην προμήθεια νέων συρμών και στην ανάταξη παλαιότερων. Αυτό σημαίνει ότι έως το φθινόπωρο του 2026 θα μπορούμε να μειώσουμε τη χρονοαπόσταση από τα 4 λεπτά σε λίγο πάνω από τα 3 λεπτά, εξυπηρετώντας σημαντικά περισσότερους επιβάτες. Παράλληλα, για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια, υλοποιείται έργο αντικατάστασης σιδηροτροχιάς 32 χλμ. στις Γραμμές 2 και 3. Με την ολοκλήρωσή του, θα υπάρξει ουσιαστική βελτίωση στις βραδυπορίες που συχνά εφαρμόζονται. Εξίσου καθοριστική, σε βάθος χρόνου, θα είναι και η παράδοση της Γραμμής 4, η οποία προχωρά με σταθερό ρυθμό.

Στον ηλεκτρικό, ανακαινίζουμε πλήρως 14 συρμούς, που θα αποκτήσουν νέα μηχανολογικά συστήματα, κλιματισμό και πλήρη προσβασιμότητα για ΑμεΑ. Θα αρχίσουν να παραδίδονται εντός του 2026, βελτιώνοντας ουσιαστικά τις χρονοαποστάσεις στον ΗΣΑΠ. Παράλληλα, επενδύουμε στην καθημερινή εμπειρία του επιβάτη μέσω της επιχείρησης «Καθαρή Γραμμή».

Στα λεωφορεία εκσυγχρονίζουμε τον στόλο: στις αρχές του 2026, 1.000 νέα οχήματα θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας. Αυτό σημαίνει λιγότερες βλάβες, λιγότερες καθυστερήσεις και άρα μεγαλύτερη αξιοπιστία. Ταυτόχρονα προσλαμβάνουμε 300 νέους οδηγούς και επαναφέρουμε στο τιμόνι τους ανενεργούς ώστε να πυκνώσουμε τα δρομολόγια. Δρομολόγια που θα εκτελούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα διότι “καθαρίζουμε” επιτέλους τις λεωφορειολωρίδες με κάμερες λεωφορείων που μπαίνουν σε λειτουργία.

ΕΡ: Μετά από σχεδόν 70 χρόνια στους δρόμους, τα τρόλεϊ της Αθήνας μπαίνουν σε «τροχιά αποστρατείας». Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας, υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα;

ΑΠ: Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Υπήρξαν ένα μέσο που σημάδεψε την καθημερινότητα της πόλης σε μια εποχή όπου οι επιλογές ήταν περιορισμένες και η τεχνολογία διαφορετική. Σήμερα, όμως, η Αθήνα έχει άλλες ανάγκες. Το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι υπερδιπλάσιο από εκείνο ενός ηλεκτρικού λεωφορείου νέας γενιάς, ενώ το δαιδαλώδες εναέριο δίκτυο των 143 χιλιομέτρων δεν προσφέρει πλέον κανένα περιβαλλοντικό όφελος αντιθέτως, επιβαρύνει συνολικά το οδικό δίκτυο.

Γι’ αυτό προχωράμε σε μια οργανωμένη μετάβαση από αύριο που ξεκινάει η αποξήλωση του δικτύου από τον Πειραιά, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα 18 μηνών για τις εργασίες. Οι γραμμές δεν αλλάζουν· αλλάζει μόνο η τεχνολογία που τις εξυπηρετεί. Στις μεγάλες ευθείες των κεντρικών αξόνων το δίκτυο θα διατηρηθεί και θα ενισχυθεί με όλο τον διαθέσιμο στόλο, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια. Στις υπόλοιπες γραμμές περνάμε σε ηλεκτρικά, φυσικού αερίου και οχήματα τεχνολογίας IMC, γιατί είναι οικονομικότερα, πιο ευέλικτα και πιο φιλικά προς τις ανάγκες του επιβάτη.

Η ιστορία των τρόλεϊ αξίζει σεβασμό και θα τον δείξουμε. Αλλά η ευθύνη μας σήμερα είναι η επόμενη μέρα: ένα πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο σύστημα μετακινήσεων για την Αθήνα.

ΕΡ: Πέρα από τις τεχνικές και επιχειρησιακές αλλαγές, ποιο είναι το οικονομικό όφελος για το κράτος από τη μετάβαση από τα τρόλεϊ στα νέα μέσα ηλεκτροκίνησης;

ΑΠ: Η οικονομική διάσταση αυτής της μετάβασης είναι εξίσου σημαντική με την επιχειρησιακή. Σήμερα, το λειτουργικό κόστος των τρόλεϊ είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με ένα ηλεκτρικό λεωφορείο νέας γενιάς: για κάθε χιλιόμετρο που εκτελείται με τρόλεϊ, το Δημόσιο πληρώνει περίπου 5,5 ευρώ, ενώ για το ίδιο χιλιόμετρο με ηλεκτρικό λεωφορείο το κόστος πέφτει στα 2,5 ευρώ. Πρόκειται για μια διαφορά που δεν μπορεί να αγνοηθεί από ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών.

Παράλληλα, η συντήρηση και η αντικατάσταση του εναέριου δικτύου των 143 χιλιομέτρων απαιτεί τεράστιους πόρους. Με το σχέδιο που εφαρμόζουμε, επιτυγχάνουμε εξοικονόμηση περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ μόνο από το σκέλος των καλωδίων, που θα μειωθούν κατά 70% από 143 σε 44 χιλιόμετρα. Με απλά λόγια, επενδύουμε σε μια υποδομή που κοστίζει λιγότερο, λειτουργεί καλύτερα και απελευθερώνει πόρους που μπορούν να κατευθυνθούν στη βελτίωση των δρομολογίων και της ποιότητας εξυπηρέτησης.

Επιπλέον, η αναντιστοιχία κόστους-απόδοσης είναι εμφανής και στην προμήθεια οχημάτων: η τιμή για δύο νέα τρόλεϊ αντιστοιχεί σε τρία νέα ηλεκτρικά λεωφορεία κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη κάλυψη δρομολογίων με τον ίδιο προϋπολογισμό.

Συνολικά, η επιλογή αυτή δεν είναι μόνο τεχνικά ορθή, είναι οικονομικά υπεύθυνη και επιτρέπει στο σύστημα να αναπνεύσει και να αναπτυχθεί με τρόπο βιώσιμο, προς όφελος των φορολογούμενων και των επιβατών.

ΕΡ: Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό προσλήψεων οδηγών στην ΟΣΥ έχετε ανακοινώσει πως οι νέοι οδηγοί θα έχουν καλύτερες απολαβές, όπως και οι υπάρχοντες οδηγοί. Που θα κυμανθούν;

ΑΠ: Προχωράμε σε μια νέα, σημαντική και οριζόντια αύξηση αποδοχών για όλους τους οδηγούς της ΟΣΥ, παλιούς και νέους, μέσω της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Το ακριβές ποσό της αύξησης θα είμαστε σε θέση να το ανακοινώσουμε το επόμενο διάστημα. Η αξιοπιστία των δρομολογίων κρίνεται καθημερινά από τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Ο οδηγός είναι αυτός που κρατά το σύστημα όρθιο, που διαχειρίζεται την κίνηση, που εξυπηρετεί τον επιβάτη και που καθορίζει στην πράξη την ποιότητα των συγκοινωνιών.

Για αυτό επενδύουμε σοβαρά και στην εκπαίδευση. Η ΟΣΥ ιδρύει νέα σχολή οδηγών, ώστε οι νέοι οδηγοί να αποκτούν δωρεάν το επαγγελματικό τους δίπλωμα, με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνουν για πέντε χρόνια στο τιμόνι. Με αυτά τα μέτρα καλούμε όσους θέλουν να γίνουν επαγγελματίες οδηγοί να έρθουν στην ΟΣΥ, γιατί πλέον τους προσφέρουμε ένα καθαρό πλαίσιο, καλύτερες απολαβές και πραγματικές ευκαιρίες εξέλιξης. Η νέα σχολή δεν είναι απλώς μια διευκόλυνση· είναι η βάση για έναν σύγχρονο, οργανωμένο κλάδο οδηγών, με υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και σταθερότητα στο επάγγελμα.

ΕΡ: Κλείνοντας, κύριε Υπουργέ: η χρονιά που πέρασε ήταν χρονιά μεγάλων αλλαγών και στον τομέα τις οδικής ασφάλειας — έναν τομέα που παραμένει ανοιχτή πληγή. Τις είναι ο απολογισμός τις και πώς αξιολογείτε τις παρεμβάσεις που υλοποιήσατε;

ΑΠ: Κοιτάξτε, στον τομέα της οδικής ασφάλειας κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με θριαμβολογίες. Είναι ένας χώρος με βαθύ ανθρώπινο πόνο και τεράστια ευθύνη. Αυτό που μπορώ να πω με καθαρή συνείδηση είναι ότι φέτος έγινε η πιο συστηματική προσπάθεια των τελευταίων δεκαετιών.

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν είναι ένα ακόμη νομοθέτημα, είναι μια προσπάθεια να αλλάξουμε συμπεριφορές, να αποκαταστήσουμε τη δικαιοσύνη στις ποινές, να σταματήσει η ατιμωρησία. Το 24ωρο μετρό τα Σάββατα έβγαλε κόσμο από το τιμόνι τις ώρες που είναι οι πιο θανατηφόρες λόγω κατανάλωσης αλκοόλ. Οι κάμερες και η ψηφιακή επιτήρηση δεν μπήκαν για να «γράφουν» πρόστιμα, αλλά για να προλαμβάνουν κινδύνους, να μειώνουν τις ταχύτητες, να μεγαλώνουν την απόσταση ανάμεσα σε έναν απλό λάθος χειρισμό και μια τραγωδία. Η αστυνόμευση ενισχύεται με σχέδιο, όχι με αποσπασματικές κινήσεις.

Ταυτόχρονα, κάτι που για εμένα έχει ξεχωριστή σημασία: υλοποιούμε αιτήματα των οικογενειών που έχασαν ανθρώπους στον δρόμο. Για χρόνια τα ζητούσαν και κανείς δεν τα είχε ακούσει πραγματικά. Τώρα γίνονται πολιτική πράξη. Σημαντικότερο εξ αυτών είναι η μετατροπή της εγκατάλειψης σε κακούργημα. Αυτό, αν θέλετε, είναι και το πιο δύσκολο κομμάτι αυτής της δουλειάς: να κοιτάς αυτούς τους ανθρώπους στα μάτια και να μπορείς να τους πεις ότι κάτι αλλάζει.

Τα στοιχεία μέχρι στιγμής δείχνουν ότι φέτος θα έχουμε σημαντική μείωση νεκρών σε σχέση με πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι σώθηκαν άνθρωποι και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο κάνουμε όλη αυτή την προσπάθεια. Αλλά δεν είναι λόγος για χαρά. Δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ούτε για μια στιγμή τις οικογένειες που φέτος έχασαν τους δικούς τους. Οφείλουμε να αλλάξουμε την κουλτούρα και τη συνείδησή μας στον δρόμο, εκεί όπου τα λάθη δεν τα πληρώνουμε μόνο εμείς.



Πηγή: newsit.gr | Συντάκτης: Χρύσα Πανούση

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Τα άρθρα που δημοσιεύονται εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ’ ανάγκην με την άποψη του energy942.gr (φωτογραφίες από διαδίκτυο).

Προηγούμενη ανάρτηση

Αθηνών – Σουνίου: Πτώση βράχων – Έκλεισε η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας

Επόμενη ανάρτηση

Μαλακάσα: Οδηγός έχασε εν μέσω καταιγίδας τον έλεγχο του αυτοκινήτου και έπεσε σε λεωφορείο – Δείτε βίντεο

Σχετικά Άρθρα

Αθηνών – Σουνίου: Πτώση βράχων – Έκλεισε η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας
Ελλάδα

Αθηνών – Σουνίου: Πτώση βράχων – Έκλεισε η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 10:11
0

Λόγω πτώσης βράχων που σημειώθηκαν στο 48ο χιλιόμετρο της λεωφόρου Αθηνών-Σουνίου, στο ρεύμα προς Ανάβυσσο, έκλεισε η δεξιά λωρίδα...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Στέφανος Τσιτσιπάς: «Μπλόκο» στο δίπλωμα του για την τρελή πορεία των 213 χλμ στην Αττική Οδό
Ελλάδα

Στέφανος Τσιτσιπάς: «Μπλόκο» στο δίπλωμα του για την τρελή πορεία των 213 χλμ στην Αττική Οδό

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 10:00
0

«Μπλόκο» στο δίπλωμα του Στέφανου Τσιτσιπά βάζει η Τροχαία Αττικής Οδού. Ο αθλητής, έχει διορία να παραδώσει την άδεια οδήγησης...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Αγροτικά μπλόκα: Νέες κινητοποιήσεις σε Αχαΐα και Στερεά Ελλάδα – Σχεδιάζουν να κλείσουν και τις παρακαμπτήριες οδούς
Ελλάδα

Αγροτικά μπλόκα: Νέες κινητοποιήσεις σε Αχαΐα και Στερεά Ελλάδα – Σχεδιάζουν να κλείσουν και τις παρακαμπτήριες οδούς

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 09:30
0

«Βήμα» πίσω δεν κάνουν οι αγρότες που «υπόσχονται» να περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων στα μπλόκα, εάν δεν ικανοποιηθούν τα...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Επέτειος δολοφονίας Αλέξη Γρηγορόπουλου: Πορείες μνήμης στο κέντρο της Αθήνας – Πώς θα λειτουργήσει το μετρό
Ελλάδα

Επέτειος δολοφονίας Αλέξη Γρηγορόπουλου: Πορείες μνήμης στο κέντρο της Αθήνας – Πώς θα λειτουργήσει το μετρό

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 08:25
0

Φωτογραφία αρχείου Eurokinissi ...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Η κακοκαιρία Byron σαρώνει με καταιγίδες μέχρι το μεσημέρι: Μακεδονία, Θεσσαλία και άλλες 3 περιοχές στο επίκεντρο
Ελλάδα

Η κακοκαιρία Byron σαρώνει με καταιγίδες μέχρι το μεσημέρι: Μακεδονία, Θεσσαλία και άλλες 3 περιοχές στο επίκεντρο

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 08:00
0

Έως το μεσημέρι του Σάββατου (06.12.2025) θα συνεχίζει η κακοκαιρία Byron να χτυπά με σφοδρές καταιγίδες και βροχές την χώρα....

Διαβάστε περισσότεραDetails
Λεωφόρος Αθηνών: Κατολισθήσεις στο ρεύμα προς Αθήνα – Κλειστές 2 λωρίδες στο ύψος του Χαϊδαρίου
Ελλάδα

Λεωφόρος Αθηνών: Κατολισθήσεις στο ρεύμα προς Αθήνα – Κλειστές 2 λωρίδες στο ύψος του Χαϊδαρίου

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 07:40
0

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI ...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Κακοκαιρία Byron: Υπερχείλισε ο Ενιπέας – Μήνυμα του 112 για απομάκρυνση των κατοίκων της Υπέρειας προς τα Φάρσαλα
Ελλάδα

Κακοκαιρία Byron: Υπερχείλισε ο Ενιπέας – Μήνυμα του 112 για απομάκρυνση των κατοίκων της Υπέρειας προς τα Φάρσαλα

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 07:20
0

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ / APOHXOS.GR/EUROKINISSI ...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Καιρός σήμερα: Έντονα φαινόμενα από την κακοκαιρία Byron κυρίως σε Μακεδονία και Δωδεκάνησα μέχρι το μεσημέρι – Σταδιακή βελτίωση
Ελλάδα

Καιρός σήμερα: Έντονα φαινόμενα από την κακοκαιρία Byron κυρίως σε Μακεδονία και Δωδεκάνησα μέχρι το μεσημέρι – Σταδιακή βελτίωση

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 05:10
0

Κυρίως μέχρι το μεσημέρι θα μας επηρεάσει και σήμερα Σάββατο (6/12/2025) η κακοκαιρία Byron σύμφωνα με την ΕΜΥ, αφού βροχές και...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Εξαφάνιση 33χρονου στη Νέα Πέραμο – Τι αναφέρει το «Χαμόγελο του Παιδιού»
Ελλάδα

Εξαφάνιση 33χρονου στη Νέα Πέραμο – Τι αναφέρει το «Χαμόγελο του Παιδιού»

από Συντακτική Ομάδα
6 Δεκεμβρίου 2025, 00:45
0

Συναγερμός στη Νέα Πέραμο Αττικής μετά την εξαφάνιση του Χρυσοβαλάντη Στεργιανού, ηλικίας 33 ετών. Ανακοίνωση για τον άνδρα που...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Αγροτικά μπλόκα: Δικογραφία για τα επεισόδια κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Ελλάδα

Αγροτικά μπλόκα: Δικογραφία για τα επεισόδια κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

από Συντακτική Ομάδα
5 Δεκεμβρίου 2025, 23:25
0

Δικογραφία σχηματίστηκε από την Αστυνομία για τα επεισόδια που έγιναν νωρίτερα, κοντά στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όταν αγρότες...

Διαβάστε περισσότεραDetails
Φόρτωση περισσότερων

Δημοφιλή

  • Κοινωνικός Τουρισμός: Αυξάνεται η χρονική διάρκεια υλοποίησης στους 13 μήνες 

    Κοινωνικός Τουρισμός: Αυξάνεται η χρονική διάρκεια υλοποίησης στους 13 μήνες 

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Έκρηξη έως 57% στην τιμή μοσχαρίσιου κρέατος φέτος τα Χριστούγεννα

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ο χάρτης των αγροτικών μπλόκων: Ο «οδηγός επιβίωσης», οι παρακαμπτήριοι και τα αιτήματά τους

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Χρηματιστήριο Αθηνών: Ισχυρή πτώση για τον Γενικό Δείκτη στο κλείσιμο της συνεδρίασης

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Από τη ΔΕΗ το φθηνότερο πράσινο τιμολόγιο της αγοράς τον Δεκέμβριο

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Αγροτικός Συνεταιρισμός Ένωση Αγρινίου Αγροτικός Συνεταιρισμός Ένωση Αγρινίου Αγροτικός Συνεταιρισμός Ένωση Αγρινίου
Ξυλουργικές Εργασίες Αγρίνιο - Ντάης Δημήτρης Ξυλουργικές Εργασίες Αγρίνιο - Ντάης Δημήτρης Ξυλουργικές Εργασίες Αγρίνιο - Ντάης Δημήτρης
Διαγνωστικό Κέντρο Αγρίνιο, Ζάκυνθο, Λευκάδα "Υγεία" Διαγνωστικό Κέντρο Αγρίνιο, Ζάκυνθο, Λευκάδα "Υγεία" Διαγνωστικό Κέντρο Αγρίνιο, Ζάκυνθο, Λευκάδα "Υγεία"
A4B | Art 4 Building  Τεχνική Εταιρεία Αγρίνιο A4B | Art 4 Building  Τεχνική Εταιρεία Αγρίνιο A4B | Art 4 Building  Τεχνική Εταιρεία Αγρίνιο
Μουσακιάν Μουσακιάν Μουσακιάν
ΚΕΚ Προοπτική Αγρίνιο ΚΕΚ Προοπτική Αγρίνιο ΚΕΚ Προοπτική Αγρίνιο
Σωτηρακόπουλος Αγρίνιο Ενεργειακά Τζάκια - Αερόθερμα & Καλοριφέρ - Σόμπες - Θερμομόνωση - Καμινάδες Σωτηρακόπουλος Αγρίνιο Ενεργειακά Τζάκια - Αερόθερμα & Καλοριφέρ - Σόμπες - Θερμομόνωση - Καμινάδες Σωτηρακόπουλος Αγρίνιο Ενεργειακά Τζάκια - Αερόθερμα & Καλοριφέρ - Σόμπες - Θερμομόνωση - Καμινάδες
ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟ
Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης Κέντρο Θεραπείας και Εξέλιξης
Βιβλιοπωλείο και Παιχνίδια - ΑΦΟΙ Χριστοδουλόπουλοι - Παπαστράτου, Αγρίνιο Βιβλιοπωλείο και Παιχνίδια - ΑΦΟΙ Χριστοδουλόπουλοι - Παπαστράτου, Αγρίνιο Βιβλιοπωλείο και Παιχνίδια - ΑΦΟΙ Χριστοδουλόπουλοι - Παπαστράτου, Αγρίνιο
Μεζέ Μεζέ Μεζέ Μεζέ Μεζέ Μεζέ
Βρεφικός-Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής Αγρίνιο Βρεφικός-Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής Αγρίνιο Βρεφικός-Παιδικός Σταθμός Σπόροι Ζωής Αγρίνιο
Λέρης Γεωργικά Εφόδια - Είδη Κυνηγιού - Ζωοτροφές - Κάρβουνα Λέρης Γεωργικά Εφόδια - Είδη Κυνηγιού - Ζωοτροφές - Κάρβουνα Λέρης Γεωργικά Εφόδια - Είδη Κυνηγιού - Ζωοτροφές - Κάρβουνα

Τοπικά Νέα       Αγρίνιο       Ελλάδα       Πολιτική       Οικονομία       Πολιτισμός       Εκδηλώσεις       Μουσικά Νέα       Αγροτικά       Αθλητικά       Συνεντεύξεις

Εγγραφείτε στο Newsletter μας

Facebook-f X-twitter Instagram Youtube Spotify Envelope Rss
Web Design & Development

© 2025 Energy 94.2

Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του energy942.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.

  • Πρόγραμμα Σταθμού
  • Επικοινωνία
  • Εργασία
  • Ταυτότητα
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Τοπικά Νέα
  • Αγρίνιο
  • Μεσολόγγι
  • Ναύπακτος
  • Θέρμο
  • Εκδηλώσεις
  • Πολιτισμός
  • Αγροτικά

© 2025 Energy Radio 94.2