Τα τελευταία χρόνια, η διαχείριση των φαρμάκων από μια φαρμακαποθήκη https://www.profarmsa.gr/ έχει αλλάξει ριζικά. Στο παρελθόν, η διαδικασία γινόταν με την παραδοσιακή μέθοδο, που συχνά οδηγούσε σε λάθη και καθυστερήσεις στην παράδοση. Σήμερα, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις του φαρμακευτικού χώρου εφαρμόζουν σύγχρονες τεχνικές και λειτουργούν με βάση διεθνή πρότυπα ISO. Τα πρότυπα αυτά απαιτούν τη χρήση B2B προγραμμάτων, τα οποία εξασφαλίζουν αποτελεσματική διαχείριση της φαρμακαποθήκης.
Ένα τέτοιο πρόγραμμα παρέχει πλήρη έλεγχο αποθέματος και παραγγελιών σε πραγματικό χρόνο. Κάθε νέα παραγγελία ενημερώνει αυτόματα το σύστημα και, αν διαπιστωθεί έλλειψη, αποστέλλεται αμέσως νέο αίτημα προμήθειας. Έτσι, αποφεύγονται οι καθυστερήσεις και οι ελλείψεις που παλιότερα δημιουργούσαν σοβαρά προβλήματα στα φαρμακεία και, κατ’ επέκταση, στους πελάτες τους.
Παρά τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών, πολλά φαρμακεία εξακολουθούν να μην έχουν πλήρη εικόνα για το αν οι παραγγελίες τους έχουν εκτελεστεί από τη φαρμακαποθήκη. Αυτό προκαλεί καθυστερήσεις, ειδικά όταν υπάρχει έλλειψη συγκεκριμένων φαρμάκων. Ταυτόχρονα, αρκετές φαρμακαποθήκες εξακολουθούν να λειτουργούν με παλαιωμένα συστήματα, καταγράφοντας τα δεδομένα χειροκίνητα σε υπολογιστές ή ακόμα και σε έντυπα αρχεία. Αυτή η πρακτική αυξάνει την πιθανότητα λαθών και μειώνει την ταχύτητα εξυπηρέτησης.
Αν αναζητήσει κανείς στο διαδίκτυο όρους όπως «Φαρμακαποθήκη Αθήνα» ή «Φαρμακαποθήκη Θεσσαλονίκη», θα βρει πολλές εταιρείες πληροφορικής που εξειδικεύονται στον τομέα αυτό. Οι εταιρείες αυτές παρέχουν ολοκληρωμένα εργαλεία διαχείρισης (ERP, CRM), τα οποία βοηθούν τις φαρμακαποθήκες να οργανώνουν καλύτερα τις παραγγελίες, να παρακολουθούν τις ποσότητες των φαρμάκων και να προλαμβάνουν ελλείψεις.
Όταν διαπιστώνεται κάποιο κενό στο απόθεμα, το σύστημα αποστέλλει αυτόματα δελτίο προμήθειας χωρίς να χρειάζεται η παρέμβαση υπαλλήλου. Έτσι, οι παραγγελίες εκτελούνται άμεσα και τα φαρμακεία εξυπηρετούνται πιο γρήγορα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη εικόνα επαγγελματισμού και υπευθυνότητας προς τους πελάτες τους.
Με τη σωστή λειτουργία μιας φαρμακαποθήκης, δημιουργείται μια ολόκληρη αλυσίδα εξυπηρέτησης που καταλήγει στον τελικό πελάτη, δηλαδή τον ασθενή. Όταν η παραγγελία έχει επεξεργαστεί σωστά και παραδίδεται στον προβλεπόμενο χρόνο, το φαρμακείο κερδίζει την εμπιστοσύνη του κοινού.
Τα προγράμματα διαχείρισης δίνουν επίσης τη δυνατότητα στα φαρμακεία να παρακολουθούν ή και να ακυρώνουν τις παραγγελίες τους, να βλέπουν τις τρέχουσες τιμές των φαρμάκων και να πληρώνουν ηλεκτρονικά. Ουσιαστικά, λειτουργούν σαν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα B2B, αποκλειστικά για φαρμακεία, με πλήρη υποστήριξη από τη φαρμακαποθήκη.
Ένα ολοκληρωμένο B2B πρόγραμμα δείχνει με ακρίβεια ποια παραγγελία πρέπει να εκτελεστεί και πότε πρέπει να παραδοθεί. Έτσι, όλα τα φάρμακα φτάνουν στον προορισμό τους έγκαιρα, κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο σε μεγάλες πόλεις όπου εξυπηρετούνται εκατοντάδες φαρμακεία σε καθημερινή βάση.
Επιπλέον, μέσα από την πλατφόρμα παρέχεται δυνατότητα πλήρους στατιστικής διαχείρισης των προϊόντων, εκτύπωσης αναφορών και παρακολούθησης των τάσεων της αγοράς. Για παράδειγμα, μπορεί κανείς να εντοπίσει ποια φάρμακα πωλούνται περισσότερο για μια συγκεκριμένη πάθηση και να προχωρήσει σε πιο στοχευμένες παραγγελίες.
Τέλος, η ενσωμάτωση έξυπνων αυτοματισμών και τεχνητής νοημοσύνης κάνει τα B2B προγράμματα ακόμη πιο αποτελεσματικά. Μπορούν να προβλέψουν μελλοντικές ανάγκες, να μειώσουν τα λάθη και να ενισχύσουν τη διαφάνεια. Σε έναν χώρο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, όπως αυτός του φαρμάκου, η χρήση τέτοιων συστημάτων δίνει στη φαρμακαποθήκη ταχύτητα, ακρίβεια και αξιοπιστία, στοιχεία που τελικά αντανακλώνται στην καλύτερη εξυπηρέτηση του ασθενή.